Doctor Dolittle's Zoo Hugh Lofting
51YB4joLktL


Doctor Dolittle's Zoo was written and illustrated by Hugh Lofting in 1926. In the book, Doctor Dolittle returns from his voyages and sets his house in order. This includes expanding his zoo to include a home for crossbred dogs and a club for rodents. The doctor also takes time to solve a mystery with the aid of Kling, the Dog Detective.

☆昔小学校高学年で読破したドリトル先生シリーズの5巻目。この巻は正直記憶に残る印象的なエピソードはないのだが、おかしな探偵犬クリングの名前だけは良く覚えていた。英語で再読し、やはり面白かったと言う感想。動物を虐待し、ネズミの危機に向かったドリトル先生に、いちゃもんを付けた悪徳貴族が不正な蓄財を暴かれ、と言うのがラストのエピソードと思うが、自己を犠牲にしても正義を貫くドリトル先生は、読み手対象の少年少女のみならず、大人にも十分感銘を与えてくれる。

 少し気になったのは、他のレビュワーも指摘されている、イラストと内容が一致していない事。キンドル版の仕様なのかも知れないが、やはり頂けない。


洋書レビュー一覧